Decorating the fleet.

Door ShockWave_Omega op zondag 12 juli 2009 10:59 - Reacties (7)
Categorie: Ariesfleet, Views: 2.902

Dingen afspreken is makkelijk..

De Ariesfleet bestaat al meer dan een jaar. En in heb begin hadden we om de zoveel tijd een Teamspeak meeting met de admins. In die meetings wordt dan het een en ander besproken met betrekking tot het verbeteren van de site of andere kleine verbeteringen aan de site. Een van die verbeteringen was onder andere het invoeren van nieuwe medailles.

Afgelopen week na bijna 10 maanden was het dan eindelijk ook eens tijd om dat item eens van onze to do list af te halen. Na ongeveer 10 minuten surfen en zoeken kwam ik een geschikt medailles pakket tegen op internet.

Nu hoor ik je denken. Waarom hebben jullie dat nou niet eerder gedaan dan?
Tja goede vraag. Het is denk ik gewoon ondergesneeuwd bij de rest van de goede ideeen..

Een halve dag later was het eindelijk zo ver. De nieuwe medailles werden toegevoegd.
Meteen heb ik ook de oude medailles weg gehaald en met pensioen gestuurd. Mij zal het namelijk geen bal uitmaken of je nou een medailles hebt staan voor aantal gemaakte posts of bugtacking. Dat heeft namelijk NIETS met het spel te maken naar mijn mening.


Gold, Silver.. or plastic?

Mja mja het nieuwe pakket medailles brengt ook wat nieuwe uitdagingen mee voor de mensen op de site. Wanneer er bij onze alliance site een starfleet academy diploma of op onze site aan de RP academy is meegedaan krijgen de mensen al een Ribbon.

10 tours/missies levert ook weer een mooie Ribbon op enzovoorts..

Meer bijzondere verichtingen van mensen leveren ze steed mooiere medailles op.


10 Captains won't make your ship run more effective..

De reden van de medailles is simpel. Je kan niet altijd iedereen zo maar promoten. Een promotie moet specialer zijn dan de medailles. In plaats van dat ze vroeger een promotie kregen als ze een heldhaftige handeling hadden gedaan in het verhaal krijgen ze nu medailles.

Ik kan niet van iedereen een Kapitein of Admiraal maken meer omdat sommige mensen ( hoe stom het ook klinkt ) er geen aanleg voor hebben.


**Zin om mee te doen of om bij een vloot te horen voor Star Trek Online? Kom langs en schrijf je in bij de Ariesfleet.. En maak gelijk deel uit van een internationale alliance!**

Supplying the Fleet.

Door ShockWave_Omega op zondag 24 mei 2009 09:23 - Reacties (7)
Categorie: Ariesfleet, Views: 3.653

Supplies for your every need?

Het goede weer en vakantietijd spelen parten met elke online game, guild, clan of fleet. Maar wat kan je dan doen om alles zo interessant mogelijk te houden voor je spelers? Dat was voor ons ook een vraag die we ons zelf stelden en na lang denkwerk wisten te beantwoorden.

Laat mensen iets doen wat niet strikt aan regels vasthoudt maar laat het wel speciaal of exclusief zijn. We hebben al vaker de vraag van mensen gehad om de bartender te mogen spelen op het ruimtestation van de Ariesfleet. De vrijheid die zo'n figuurtje heeft ten opzichte van een Starfleet officier is.. op zijn zachtst gezegd een wereld van verschil.

Toch bleef ik langere tijd met een soort gelijk idee in mijn hoofd spoken. Maar ja wat moet je dan doen. Het is in ons verhaal oorlogstijd dus een barkeeper heeft alleen iets te doen als er een schip en dus ook een crew is om voor te cateren. Dat zou dus geen full time iets zijn voor een speler.

Op een andere site vond ik een project ( wat daar helaas mislukte ) maar wat mij inspireerde en anderen op de site ook. Elk leger heeft voorraden nodig zo ook Starfleet.


Rules of Aquisition.

Dan kom je snel bij een handelsschip.. Maar ja het is nogsteeds oorlog dus je moet wel iets stevigs hebben of iets wat andere schepen kan ontwijken. Ons verhaal begint dan ook in een duistere bar waar een handelaar met een wrak van een shuttle opzoek gaat naar een nieuw schip. Toevallig is er altijd wel een Ferengi in de buurt met connecties die hij voor een.. zacht prijsje wel wil gebruiken voor ons doel.

De scheepskeuze zelf was ook niet te makkelijk en aan de hand van het schip moest het verhaal er omheen verzonnen worden. Voor de Kapitein van het schip viel de keuze op een oude Klingon D7/K'tinga. Net sterk genoeg om een paar klappen op te vangen en stealthy genoeg om vijanden te ontwijken indien nodig.


Exclusive or...

Tja rest nog een crew natuurlijk. Ook dat was niet moeilijk. Als een soort bonus voor goed/vaak posten kregen actieve leden voorrang bij de keuze van een positie op het schip. Er is ook speciaal in de regels opgenomen dat dienen op de D7 geen reden mag zijn om de taken op een federatie schip te verzaken. Het is erg verleidelijk om de piraat uit te hangen zonder de starfleet regels.. en dat is natuurlijk ook wat de crew van de D7 mag doen.


A fair warning.

Natuurlijk is het niet altijd gepast om de piraat uit te hangen. Het is de crew van de D7 dan ook erg duidelijk gemaakt dat zodra ze een voet zetten aanboord van een Starfleet faciliteit dat ze zich moeten gedragen ( en als JAG officer voor de vloot ben ik degene waar ze zich moeten verantwoorden als ze iets fout doen :D ).

Kom een keer langs en lees mee met de verhalen of doe gezellig mee op:

www.ariesfleet.nl

Q who?

Door ShockWave_Omega op zondag 10 mei 2009 23:41 - Reacties (6)
Categorie: Ariesfleet, Views: 2.738

Something missing?

De Ariesfleet werdt in het begin alleen geplaagd door random missies en hier en daar eens een holo-novel. Maar iets miste er nog binnen ons spel.
Natuurlijk viel het een en ander op te lossen met een timelapse naar 2374 ( begin van de Dominion Wars ) zodat de missies iets meer samen hang kregen. Of een bad guy/girl om wat missies omheen te verzinnen.

Iets later schoot het binnen .. Waarom hebben wij geen Q?

Na wat debateren (niet iedereen was het er mee eens namelijk) hebben we hem toch toegevoegd. Met een klein verschil van de andere characters op de site. Q is een Administrator en alle Admiraals kunnen op hem inloggen.

Sinds dien heeft Q voor redelijk wat opschudding gezorgd. Maar niet alles is slecht. Q heeft niet echt het slechtste voor met de crew van de Ariesfleet. Hij wil enkel en alleen wat lol in zijn leven (en dat van anderen).

Irritating little lifeform!

We doen ook altijd een poging om Q zo goed mogelijk neer te zetten als in de series. Als een vervelende alles wetende egocentrische eikel met een godcomplex.
Niet iedereen is gecharmeerd van Q en ook niet iedereen wil iets met Q te maken hebben vanwegen zijn opmerkingen of krachten.
Q heeft bij ons ook de nare gewoonte om bepaalde mensen echt helemaal horendol te maken door bij ze te verschijnen als ze met hun hoofd net in een Jeffries Tube hangen of iets anders belangrijks aan het doen zijn.

Al met al ben ik best blij met zo'n kleurrijk figuur.. niet alleen omdat ik een van de personen ben die hem bestuurd (hoewel dat wel erg veel doet :P). En ik hoop dat de rest van de leden het ook met mij eens zijn hierover.

Lastige keuzes en player deaths.

Door ShockWave_Omega op vrijdag 3 april 2009 09:50 - Reacties (2)
Categorie: Ariesfleet, Views: 2.307

Lastige keuzes...

Elk spel heeft zijn problemen. In een textbased RPG zijn er verschillende.

- weinig activiteit.
- slechte posters..
- slechte posters die niet kunnen lezen..
- slechte posters die niet kunnen schrijven..

Van het eerste hebben we gelukkig weinig last. Ja tuurlijk niet iedereen heeft altijd tijd of zin om elke dag 5 posts te maken.. Maar dat hoeft ook niet.

Van het 2e hebben we weinig last. Vooral nu we de Ariesfleet Academy hebben opgericht waar je "les" kan krijgen om goede posts te maken. En natuurlijk staan de verhalen vol goede en slechte voorbeelden.

Probleem 3 en 4 zaten bij ons in het zelfde pakketje..
Bijna vanaf dag 1 hebben we een bepaalde persoon op onze site gehad. Ja hij was zeer enthousiast en deed erg graag mee.. Maar hij kon zijn character in het verhaal amper bijhouden. Dit resulteerde in posts die niet strookten met het verhaal waar ze in gepost werden of die ram vol met typfouten stonden.

Ah ik hoor je denken.. Maar heb je er dan niks aan gedaan? Ja tuurlijk wel. Het is voor ons belangrijk om een goede kwaliteit van de posts te behouden. En een korte tijd met enorme inzet van de Admiraals en verschillende Kapiteins ( ja hij heeft elk schip in de vloot gehad ) is het goed gegaan. Maar telkens na een tot twee weken bleek het weer de verkeerde kant op te gaan.

Fouten maakt iedereen en iedereen gaat anders om met de ervaring. De een leert de ander blijft doorgaan met wat hij deed.


...Player deaths.

Ook in de RPG zelf hebben we lastige keuzes. Na ongeveer een jaar met mijn main character te hebben gespeeld heb ik besloten om de eerste echte player death in de RPG te laten gebeuren. En wel met mijn eigen character.

Vice-Admiraal ShockWave_Omega is gestorven in the line of duty. Tijdens een away missie op een kreupel Breen schip heeft de Admiraal zijn leven gelaten. Niet zonder een flinke klap uit te delen aan het vijandige schip natuurlijk.

Ondertussen gaat het weer goed met de vloot. Er zijn wat minder posts maar de posts die er zijn passen meer bij elkaar en het geheel is beter leesbaar :D

Moraal van het verhaal? Geen idee maar het lucht wel op om er over te kunnen schrijven. Misschien is dat het wel..

Mocht je graag eens willen kijken wat de vloot inhoudt of ben je een Star Trek fan en wil je graag mee doen aan een textbased RPG kom dan gewoon langs.
www.ariesfleet.nl

1st year of Ariesfleet

Door ShockWave_Omega op woensdag 25 maart 2009 13:27 - Reacties (4)
Categorie: Ariesfleet, Views: 3.205

Hey en welkom op mijn Blog.
In mijn Blog zal ik het hoofdzakelijk over een van mijn hobby's gaan hebben.

Voor degenen die Star Trek en RPG's (textbased) niets vinden kunnen misschien beter verder gaan naar een andere Blog. Voor alle mensen die nu nog zitten te lezen .. Nogmaals welkom.

Zoals bij mijn Blog uitleg staat ik beheer een website samen met 2 andere gasten. Op die webpagina zijn we met een textbased RPG gestart. We spelen daar onze eigen Star Trek verhalen in afwachting van Star Trek Online. We schrijven ze dus zelf en als het verhaal door een keuring heen komt dan wordt hij gebruikt op de site.

One..
Nu wil het toeval :P dat we vandaag precies een jaar bestaan met de website. Ondertussen zijn we heel ver gekomen binnen de verhalen. Mensen en schepen verloren maar ook veel terug gehad. De vloot telt momenteel 3 actieve schepen.
Alle scheepsnamen hebben iets met het sterrenbeeld Aries te maken.

Al het begin is moeilijk..
Daar kwamen we snel achter toen we echt van start gingen met de "vloot" toen was het nog 1 schip en een starbase. Toch groeiden we stevig door en voor we het doorhadden moesten we een 2e schip uit gaan zoeken. De keuze was gemakkelijk en snel gemaakt toen een aantal mensen de Defiant klasse voorbij zagen komen. Door een kleine reorganisatie kon het aantal mensen op het schip worden terug gebracht zodat allebei de schepen een volledige crew hadden.

Everybody needs a badguy..
Al snel werden de verhalen intensiever en gingen de postcounts zeeeer snel omhoog. Wat zich dus uitermate schikte voor een Coop-missie tussen de 2 schepen. Maar dan moet je wel een badguy hebben.. in ons geval een badgirl.
Een van mijn alts liep over naar de vijand en zorgde voor grote problemen waar ze ook kwam.

Gezien we alleen in het nederlands posten is het aantal mensen dat de website aan zal trekken redelijk beperkt. Maar dat maakt het er niet minder gezellig om.
Heb je zin om een keer wat verhalen te lezen of om mee te doen kom dan een keer langs: www.ariesfleet.nl